بهترین و پربار ترین مطالب روز

بهترین و پربار ترین مطالب روز
 
همه جور مطلب هست فقط باید پیدا کنی


چگونه PageRank خود را افزایش دهیم ؟

در واقع سوالی است كه اكثراً شنیده و مطرح كرده ایم ولی یا واقعاً جواب درستی نگرفته ایم و یا توضیحات داده شده عملاً نا كارامد و فقط در حد تئوری است و مستند نمی باشد. راه حل های كلی و ریز جزئیات برای بالابردن رنك یك صفحه ی وب به همراه محافظت از رنك خود را در ادامه ی همین متن برای توضیح در نظر داریم.

1 – ساخت یك جدول XML بر پایه ی گوگل

در واقع مهمترین قسمت و اولین گام برای بالابردن رنك وب سایت شما ساخت جداول XML ، برای ایندكس شدن و دسترسی Google Bot به موضوعات و مطالب وب سایت شماست. انجام این عمل كاملاً ساده است. برای شروع :

»» در گوگل Sign in كرده ، به اكانت خود مراجعه كنید و به بخش Webmasters Tools : www.google.com/webmasters/tools بروید ، در داشبورد در باكس نوشتاری مربوطه سایت مورد نظر خود را وارد كرده و كلید "Add Site" را انتخاب كنید. مرحله ی بعدی ، Verify كردن وب سایت شما برای گوگل است. در صفحه ی جدید "Verify Your Site" را انتخاب كنید ، در مرحله ی بعد متد خود را برای معتبر ساختن از كادر Scroll انتخاب كنید ، كه اولین گزینه Add a meta tag و دومین گزینه Upload an html file می باشد و معمولاً بهترین روش انتخاب گزینه ی دوم است چرا كه اضافه كردن یك متا تگ در وب سایت های داینامیك در ایندكس قالب ، اكثراً دچار مشكل شده و ایجاد مشكل در CSS می كند به همین دلیل دومین روش را پیش می بریم. با انتخاب گزینه ی دوم ، سریعاً مشخصات ساخت فایل شما آشكار می شود. كادر اول نام فایلی است كه باید به همان نام ساخته و در فولدر اصلی وب سایت آپلود كنید. با اتمام آپلود فایل ، Verify را انتخاب كنید ،اكنون ساخت یك SiteMap امری كاملاً ضروری است ، برای این كار اگر وب سایتی داینامیك دارید ، پلاگین ها به كمك شما می آیند اما اگر وب سایت شما استاتیك است با استفاده از وب سایت هایی چون : XML-Sitemaps می توانید فایل خود ا ایجاد كرده و در همان قسمت وب سایت مورد نظر در اكانت خود در گوگل ، به گزینه ی Site Map رفته و آدرس فایل خود را بعد از آپلود در وب سایت ، در اینجا وارد نمایید. توجه داشته باشید با هر بار به روز رسانی و اضافه ی برگه ای در وب سایت استاتیك خود ، ساخت فایل باید مجدد انجام بگیرد تا صفحات جدید را نیز فایل شما در بر داشته باشد. با معتبر شناختن وب سایت شما ، از این به بعد توسط Google Bot به طور منظم و كامل مورد بررسی قرار می گیرید.

* توجه : اكثر CMS ها خود شامل پلاگین های مجزایی هستند كه به راحتی قادر به مدیریت این ابزار ها هستید.

2 -  به روز رسانی وب سایت به طور منظم

با توجه به الگوریتم های در پیش گرفته ی گوگل كه كامل در اختیار نیست ، با چك كردن وب سایت توسط فایل XML ساخته شده ، مطالب جدید در یك نگاه ایندكس می شوند. در واقع می توان گفت ربات گوگل تشنه به مطالب جدید است و با هر بار ویزیت در صورت به روز نكردن وب سایت ، فرصت هایی را قطعاً از دست می دهید. مشكل عمده ای كه مدیران وبلاگ ها و وب سایت ها به آن توجه نمی كنند ، كپی كردن مطالب از دیگر پایگاه های وب است. در واقع با این كار ، شما مطلبی كاملاً تكراری را در وب سایت به روز می كنید كه این مطلب با این كه ایندكس می شود دیگر جنبه ی " جدید بودن " ندارد. اكثر مدیران هم این كار را به دلیل بالا بردن بازدید خود انجام می دهند حال كه هدف اصلی شما بالا بردن بازدید نیست. یك وب سایت باید برای دیگر پایگاه ها مخصوصاً وبلاگ ها منبع باشد ، نه یك شاخه ی كپی شده ، به هر حال به روز كردن وب سایت با مطالبی دست اول ، پر هیجان و بازدید گیرنده ،  بدون تكراری بودن متن مخصوصاً در وب سایت های فارسی ، امری مهم و ضروری است.

3 -  استفاده از اولین زبان زنده ی جهان در متون خود

به هر حال این را نمی توان نقض كرد كه كاربران با جستجوی اندكی به زبان انگلیسی برای یافتن مطلب مورد نظر به راحتی آن را پیدا می كنند كه در زبان هایی چون فارسی به دلیل پایین بودن و گسترده نبودن مطالب این امری بدیهی و كم كارامد است. اما به اصطلاح می شود با یك تیر ، حداقل دو نشان را زد كه این جمله در اینجا مصداق پیدا می كند. شما می توانید در عین حال كه از مطالب فارسی استفاده می كنید ، تا كمتر از 160 كاراكتر نیز به درج توضیحات انگلیسی در مورد همان مطلب زیر متن فارسی خود بپردازید. این بهترین راه حل برای دریافت بازدید كننده از دیگر كشور ها و همچنین بالا بردن تعداد لینك های بازگشتی یا همان Back Link ها است. زبان انگلیسی به هر نوع كاراكتری از صفحات وب خوانا است و هیچ گونه مشكلی ندارد از این رو بهترین اختیار را دارید و كاربران دیگر از اكثر وب سایت ها با وب سایت شما در تماس خواهند بود و حتی از مطالب شما بهره برده و نقل مطلب خواهند كرد.

4 ساخت یك بلاك "دوستان" یا همان Partners

تبادل لینك یكی از بارزترین مشخصه هایی است كه اولویت بالایی را نیز به خود اختصاص داده است. با تبادل لینك قادر خواهید تا علاوه بر دریافت بازدید كه این یكی از بهره های جانبی است ، از PageRank های وب سایت مقابل و خود استفاده كرده و آن ها را بین هم Share كنید كه این موضوع در اولین به روز رسانی رنك های گوگل عملاً خود را نشان داده و قطعاً تأثیرات نمایان آن را خواهید دید. تبادل لینك باید دو طرفه باشد ، چون بعضی از سایت ها فقط وب سایت ها را لینك می كنند و هیچ درخواستی برای لینك كردن به خود ندارند كه این هیچ سودی به جز بازدید و Back Link آن هم برای وب سایت مقابل ندارد. حتماً برای تبادل لینك با دیگر پایگاه ها ، برای خود شرایطی قائل شوید و برای این كار از طرف مقابل قوانینی كه خود تصویب كرده اید را خواستار شوید. یكی از این شرایط می تواند موازنه بودن یا بالا بودن رنك گوگل وب سایت ها برای تبادل لینك با رنك شما باشد كه این خود بر پایداری و بالا رفتن PR كمك شایانی خواهد كرد.

5 – تبلیغات و IFrame ها ، مشكلات اصلی این موضوع

ادعا كنید اولین وب سایتی هستید كه از هیچ گونه تبلیغاتی بهره نمی گیرید. كار سختی است ، چون بالاخره راه اندازی یك وب سایت باید سود و منفعتی را برای شما داشته باشد نه اینكه فقط سختی و ضرر ! اما اكثر وب سایت ها بدون هیچ گونه فعالیتی از همان ابتدا شروع به تبلیغات گسترده در مكان های مختلف ایندكس وب سایت خود می كنند. این امر كاملاً آشكار است كه علاوه بر تأثیر نداشتن بر رتبه ی شما در گوگل ، از آن نیز می كاهد چرا كه رنك گوگل نصیب وب سایت هایی خواهد شد كه تبلیغاتی نباشند ، این تبلیغات خود اكثراً IFrame و در مواردی بنرهای تبلیغاتی متغیری هستند كه در بیشتر اوقات از جاوا اسكریپت ها در آن ها استفاده شده است. حتی به طور مستند شما قادر هستید اكثر وب سایت های انگلیسی و پایگاه های Link Exchanging را خود شخصاً رنك آن ها را مشاهده كنید و حقیقت این مطلب را به عینه ببینید.


6 – تبادل لوگو و بنر زیاد جالب نیست !

خود را یك كاربر فرض كنید. آدرس یك سایت را در Address Bar وارد می كنید و منتظر بارگزاری كامل آن می شوید. حتی دقایقی صبر می كنید اما هنوز گرافیك كامل آن Load نشده و تصاویر مطالب و اكثر آیكون های قالب هنوز پدیدار نگشته است ، شما قطعاً سایت مورد نظر را بدون هیچ دلیلی خواهید بست ! این یك امر بدیهی است و كاملاً تجربه شده است. تبادل لوگو و بنرهای متعدد كه اكثراً  بر فرمت های فلش .swf و متحرك .gif هستند خود عامل اصلی دفع بازدید كننده و كسب امتیاز پایین از گوگل است. عملاً تبادل لوگو و بنر برای دریافت بازدید است ، كه همینطور هم می شود اما كاربر فقط بر روی بنر كلیك كرده و منتظر بارگزاری كامل وب سایت مورد نظر نمی شود و آن صفحه را می بندد. الگوریتم جدید گوگل مبنا بر میانگین مشاهده ی بازدید كننده ها از وب سایت شماست یعنی دقیقاً همان آماری كه وب سایت Alexa در اطلاعات وب سایت ها منتشر می كند.

7 – گرافیك وب سایت شما نمایانگر مقدار اهمیت شما به كاربران است !

قالب وب سایت خود را طوری انتخاب كنید كه كاملاً ساده باشد و در عین سادگی ، زیبا باشد نه گرافیكی ! این موضوع با PR گوگل رابطه ی مستقیمی ندارد اما برای بالا بردن تعداد بازدید ها و Back Link ها امری كاملاً مفید است. گرافیكی بودن Template وب سایت شما ، استفاده ی header فلش و تصاویر با فرمت .png یا .bmp " برای مطالب " ، سرعت بارگزاری وب سایت شما را به طور محسوسی پایین می آورد. این خود باعث كاهش بازدید و در نتیجه كاهش Back Link ها است و اگر هم ملاحظه كرده باشید با جستجو كردن بعضی از مطالب اینگونه وب سایت ها ، كلماتی حاكی از " برقرار نكردن ارتباط كامل " در موتور های جستجو پدیدار می شود. سعی كنید پسوند تصاویر مطالب خود را .jpg و یا بهتر از آن .gif قرار دهید. زیرا این فرمت ها ، حجم تصاویر را پایین آورده و سرعت بارگزاری آن ها را بالا می برد. با اینكه شاید شاهد ایجاد سطح پایین گرافیك تصاویر می شوید اما می توانید با نرم افزارهایی جانبی چون Photoshop از این مشكلات ناشی از فرمت و گرافیكی بكاهید و هیچ مشكلی را مشاهده نكنید.

8 – از سالم بودن لینك های مطالب خود اطمینان پیدا كنید !

شما مطلبی را ارسال می كنید و لینك دانلود یا لینك وب سایتی را در انتهای متن قرار می دهید كه ممكن است تا چند روز یا چند ماه آینده ، آن لینك ها Invalid و نا معتبر شوند و منتهی به صفحه ی زیبای " این صفحه در دسترس نیست " باشند. موتور جستجوی گوگل هم آن قدر هوشمند نیست كه بفهمد این لینك ها قبلاً سالم بوده و اكنون بدون هیچ دخل و تصرفی از جانب ما ، صفحه ی مقابل حذف و یا مشكلی برای آن پیش آمده است ! و اینگونه است كه وب سایت شما یك وب سایت با لینك هایی Fake یا تقلبی به شمار می رود و این امتیاز خوبی برای شما به حساب نمی آید چرا كه موتور گوگل اتفاقاً در این مورد هوشمند عمل كرده و در جدول خود Fake Link ها را ثبت می كند. بهتر است هر ماه حداقل یك باری با یك پلاگین Link Broken كه لینك های نا مربوط را بررسی و اخطار می دهد یا به صورت سنتی و دستی از این گونه مشكلات جلوگیری كنید.

9 – ارتباط بین مطالب مرتبط

وب سایتی نرم افزاری دارید كه هر روز مطالبی درج می كنید ، مطالب درج شده در مورد برنامه ها در چند روز یا ماه آینده قطعاً قدیمی شده و شما متن جدیدی از نسخه ی به روز نرم افزار درج می كنید. تا این جا درست عمل كرده اید چرا كه مطالب شما كاملاً به روز اند ما دقت كنید حتماً به مطلب قبلی از همین برنامه رفته و اطلاع دهید كه مطلب جدید از این نرم افزار منتشر شده است و به متن جدید لینك دهید ، مخصوصاً اگر مطلب اولیه دارای بازدید و محبوبیت بالایی بوده است. اینگونه هم رنك گوگل را میان صفحات خود پیوند و تقسیم كرده اید و هم بازدید خوبی كسب خواهید كرد در واقع از خود وب سایتتان از شما بازدید می شود. شاید به نظر شما این كه با هر ارسال مطلب از یك نرم افزار مشابه ، به متون قبلی رفته و یك به یك برای هر كدام لینك پیوندیه به نسخه های بعدی بدهیم كمی دشوار و ناهمگون آید ، درست است در این موارد پلاگین ها راه شما را آسان تر كرده اند ، شما قادر خواهید بود با استفاده از یك پلاگین Related Posts ، با درج شدن یك كادر مجزا زیر مطلب كه پست های مرتبط را نشان می دهد از این همه شلوغی جلوگیری كنید كه این راه واقعاً پیشنهاد می شود.

10 – سعی كنید مطالب خود را بعد از ایندكس شدن در موتور جستجو حذف نكنید.

بیشترین ضرری كه ممكن است به یك وب سایت زده شود ، حذف مطالب نه از قصد بعد از ایندكس شدن است ، چه یك مطلب و چه چندین مطلب متفاوت است. چرا كه در این صورت لینك های داده شده یا همان Back Link ها به مطلب مورد نظر دیگر معتبر نیستند و تمامی این مشكلات و خطاها توسط موتور جسجتوی گوگل درج شده و در بخش اطلاعات وب سایت در همان اكانت كاربری شما در ساخت XML در گوگل به شما تذكر داده می شود. بعضی موارد هم حذف كامل دیتابیس و نداشتن فایل پشتیبان از آن و یا مهاجرت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر ، این مشكلات را به وجود می آورد.

11 – و در نهایت SEO ، قلب رنك گوگل

SEO كه مخففSearch Engine Optimization  می باشد ، برترین ابزار در دسترس برای بهره گیری تا صعود وب سایت شما است كه هم اكنون شركت های متفاوت و نرم افزار ها و وب سایت هایی در این قبیل موارد فعالیت دارند. با این قابلیت وب سایت شما از تمامی لحاظ ها بررسی شده ، در بیش از 3000 هزار موتور جستجو ثبت گردیده و در اكثریت موتورهای جستجو روش XML به صورت مجزا تعبیه می گردد ، شما بازدید كننده هایی از وب سایت هایی می گیرید كه اصلاً به شما حتی لینك هم نكرده اند و رتبه ی ترافیك وب سایت شما در الكسا به همین ترتیب بیشتر شده ، و تذكراتی توسط شركت ها داده می شود كه شما ملزم به اجرا هستید. فایل های سیستم مدیریت شما تنظیم و بهینه شده و با استفاده از روش های این گونه شركت ها و نرم افزار ها شما به سطر جدول جستجو ها برای كلمات مرتبط می روید و به عناون اشانطیون هم Adwords گوگل را تا اعتباری در اختیار می گذارند و شما قطعاً از این گونه تبلیغات تا 4 ماه به رنك بالایی دست پیدا خواهید كرد. اما این هم تقریباً یك تقلب است چرا كه بدون هیچ گونه تلاش زیادی شما یه شبه ره چند صد ساله را طی كرده اید اما تا كی SEO Competition ؟ SEO Competition تا زمانی برای شما ادامه دارد و این زمان حداكثر 4 ماه است اما بعد از آن نزول رنك گوگل شما ، ضربه ی اساسی به شما خواهد زد. اما به راحتی با در نظر گرفتن تمامی لحاظ ها ، بدون هیچ گونه مداخله ی دیگری شما به راحتی با CMS خود نیز قادر خواهید بود رنك بالایی كسب كنید.

توضیحات و نكته هایی كه گفته شد برای یادآوری است ، یك مدیر وب سایت باید با تدبیر خود راه های نویی را عرضه كند. شما در عرض دو ماه با ساخت یك ایندكس با نام گوگل در وب سایت خود و لینك كردن Google.com در آن به همراه اضافه كردن ری دایركت دائمی 301 در فایل .htaccess به رنك 10 دست پیدا خواهید كرد ، اما بعد از زمان مربوطه رنك شما صفر شده و دیگر صعودی نخواهید داشت.

چگونه رنك خود را نگه داریم ؟

بعد از به دست آوردن رنك مخصوصاً رنك بالا ، حساسیت گوگل بر شما كامل متمركز خواهد شد و با اشتباهات و كم كاری هایی قطعاً در به روز رسانی بعدی حتی شاید به دو رنك پایین تر نزول پیدا كنید. از این رو نگه داشتن رنك كنونی شما به همان اندازه به رنك بالاتری صعود كنید اهمیت زیادی دارد. علاوه بر مطالب درج شده در صفحات قبل كه مهمترین مطالب بودند ، دو مطلب دیگر نیز نقشی سهیم هستند كه از گفتن آن ها هم بی دریغ نیستیم.

1 – از درج مطالب متشابه در وب سایتتان بپرهیزید.

موتورهای جستجو از مطالب مشابه داخلی ، در وب سایت شما و چه مطالب خارجی و مشابه با مطالب شما بی نهایت بیزارند. به همین دلیل بهتر است قبل از درج مطلبی ، نگاه مختصری به آرشیو مطالب قبلی خود بیندازید. همچنین برای هر مطلب Meta Tag هایی متفاوت و مناسبی انتخاب كنید. برای مثال اگر برای یك مطلب خود در یك آرشیو موضوعات ، متا تگ های یكسانی و خیلی متشابهی استفاده كنید ، این كلمات كلیدی بعد از این كه توسط روبات ها ایندكس شدند ممكن است ، مطالبی متشابه به حساب بیایند.

2 – گوگل را گول نزنید !

جدیداً بعضی وب سایت ها راه های گول زننده ی مانند رسیدن به PR 10 را كه گفته شد ، در همان دو ماه اول طی می كنند كه گوگل را به اشتباه می اندازد. اما گوگل بالاخره به تنبیه این گونه سایت ها پرداخته و برای جریمه تا چندین ماه بعد با صفر كردن رنك آن ها ، دیگر رنكی هم نمی دهد.




 

تبلیغات پیامکی

javahermarket

تبلیغات پیامکی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:چگونه,Page,Rank,خود,افزایش,دهیم, توسط reza

[ طراحی : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin
Search Engine Submission - AddMe