بهترین و پربار ترین مطالب روز

بهترین و پربار ترین مطالب روز
 
همه جور مطلب هست فقط باید پیدا کنی



نکاتي که والدين در مورد فرزندشان نمي دانند؟ اگر پدر و مادر هستيد حتما بخوانيد   


اشتباهات والدين در تربيت فرزندان


 

بسمعه تعالي ، به نام خداوند بخشنده مهربان ، اعوذ به الله من الجهل و الشيطان

پناه ميبرم به خدا از جهل و ناداني و بي عقلي و شر شيطان

* آشنايي با اشتباهاتي که ناخواسته بعضي اوقات مرتکب ميشويم *

آموزش هاي شفاء بخش و معجزه کننده براي زندگي عالي

بررسي مشکلات و نيازها و دلايل نارضايتي و انحراف و آسيب شناسي جوانان

* خواندن اين مطالب به نفع شماست ، لطفا چند دقيقه از وقتتان را اختصاص دهيد. مطمئن باشيد ضرر نميکنيد

* عزيز من لطفا نگو اين جزوه به درد من نميخورد و اکثر مطالب اين جزوه را  ميدانم تقاضا ميشود با خواندن با تفکر و تدبير اين جزوه گامي مهم به سوي زندگي شاد و بهشتي شدن برداريم ، حضرت امير المؤمنين ع ميفرمايند: با تفکّر نمودن قلب خود را آگاه کن و ساعتى تفکّر از عبادت يک شب بهتر است . لطفا دقيقا بخوانيد و نه تيتر وار

* توضيح اينکه موارد بررسي شده در اين جزوه حالت قطعي ندارد و بزرگنمايي آنها به خاطر خطر آنهاست و قصد ما از اين مطالب توهين به هيچ کس و هيچ شغل و هيچ وسيله اي نيست بلکه نحوه صحيح استفاده از آن مورد نظر است ، از چاقو ميتوان هم به عنوان بريدن ميوه استفاده کرد و هم براي قتل پس فرهنگ صحيح استفاده شرط است.

بخش يک : شناخت خطرات نامرئي

1- دوست ناباب (کسي که زياد گناه ميکند و ظاهر غير عادي دارد و توصيه ميشود از رفت و آمد با افرادي که ما و يا هرکس ديگري را به ياد گناه مي اندازند شديدا پرهيز کنيم و با کساني که دانش و معلومات و سطح علمي و معنوي و تجاري ما و فرزندان را بالا ميبرند همنشين شويم) والدين گرامي : چقدر دوستان فرزندتان را ميشناسيد ؟ کساني را که با او رفت و آمد ميکنند حتما بشناسيد ، آيا بچه شما وقتي پيش دوستانش است همانطوري است که پيش شماست؟ و سعي کنيد بهترين دوست بچه خودتان باشيد ؟! هيچگاه فراموش نکنيد مهمترين و خطرناکترين عامل انحراف فرزند دوستي ميباشد که خواسته يا ناخواسته خدا را نميبيند و بهترين را شناسايي اين افراد وضع ظاهري غير متعارف و غير اسلامي آنهاست.

2- مـوبـايـل و تلفن شخصي ؟! ( هم از لحاظ صحبت کردن مخفيانه با جنس مخالف ، هم از لحاظ مزاحمت ، هم از لحاظ فيلم و عکس و بلوتوس و برنامه هاي آنچناني مبايلها ) ، توصيه ميشود اگر تهيه کرده ايد تلفن را کنترل و بازرسي کنيد

3- ماهواره ( به خصوص براي بعضي از کانالهاي اروپا  که بسيار مخرب اعتقادات اسلامي و خانواده است و باعث ميشود رنگ مذهب دائما کمرنگ تر شود و حيا را از بين مي برد ؟!  ، هيچ ميدانيد وقتي شما نيستيد به چه برنامه هايي نگاه ميکند ؟؟؟ )

4- دانشگاه رفتن در شهر ديگر ( چون محيط دانشکده دختر و پسر با هم مخلوط است و فرزند دور از والدين و راهنما و تمايلات شديد جنسي احتمالاً منحرف ميشود و خداي نکرده علاوه بر آن در راه رفت و آمد به دانشگاه احتمال تصادف و صدمه جاني هم وجود دارد.

5- کامپيوتر (محل کامپيوتر در سالن رفت و آمد همه باشد نه اتاق شخصي و طوري باشد که همه بتوانند صفحه مانيتور را ببينند و کنترل کنند* بنا به گفته روانشناسان بعلت بلد نبودن و ندانستن کار با کامپيوتر توسط والدين و برنامه هاي آنچناني موجود در بعضي از کامپيوترها که والدين از آنها بيخبرند جوان با کامپيوتر به فساد کشيده ميشود ؟؟؟)

6- انواع فيلم و سي دي ( به خصوص خارجي آنها که بدون سانسور ميباشد )

7- زياد موسيقي گوش کردن (زيرا آهنگ زياد شديداً ذهن را خراب و منحرف ميکند و شعرهاي موجود در ترانه ها به جوان انجام گناه و ارتباط با جنس مخالف را تلقين ميکند)

8- تنها گذاشتن جوان در خانه ( در هنگام سرکار رفتن و مسافرت و مهماني رفتن )

9- در اتاق جوان بايد هميشه باز باشد ( در اتاق دربسته با دوستان ، فاميلها ، کامپيوتر و تلفن و تلويزيون تنها نماند) اتاق حريم شخصي اوست مواظب دم شير باشيد!

10- * اتومبيل را تنها در اختيار جوان مجردتان نگذاريد. بعلت اختيار نداشتن مکان امن براي جوان براي ديدار با جنس مخالف ، بهترين مکان براي ملاقات ماشين است

11- حضور در مهماني هاي مختلط بدون حجاب زنان (حتي از نوع مهماني فاميلي با حضور نامحرمان زيرا هرچه که چشم ببيند ، دل هم آن را طلب ميکند و باقي مشکلات)

12- گرفتن خانه مجردي و پانسيون و ماندن در منزل فاميل در شهرستان براي دانشگاه و يا کار ، براي جوان سم است.

13- رشته تحصيلي او به درد آخرت و زندگيش بخورد و عملي باشد تا تئوري. در انتخاب رشته دبيرستان و دانشگاه دنبال باکلاس بودن نباشيد بلکه رشته اي را انتخاب کنيد که کارآمد باشد و همچنين خود فرزند هم به آن علاقه مند باشد. "دوست ندارم جوانى را ببينيم مگر اينکه روز او با يکى از دو حالت آغاز شود: يا عالم و دانشمند باشد و يا در حال فراگيرى علم و دانش پس اگر جوان چنين نباشد در انجام وظيفه کوتاهى کرده و اگر کوتاهى کند ضايع مى‏شود و اگر ضايع [و بى‏اعتبار] شود مرتکب گناه مى‏گردد و قسم به کسى که محمد رابحق مبعوث کرد کسى که مرتکب گناه شود در آتش الهى مسکن خواهد گزيد" امام صادق(ع)

14- او را براي کار ، تحصيل ، سياحت و حتي زيارت تنها به مسافرت خارج نفرستيد

15- حداقل استفاده از غذاها و شيرينها و تنقلات بيرون و استفاده از غذاهاي خانگي زيرا علاوه بر بهداشت کم  اين موارد و بهداشت کم تهيه کنندگان آن سلامت بدن به خطر خواهد افتاد و سعي کنيد از مغازه هاي شيريني فروشي ، رستوران ، سوسيس فروشي خريد نکنيد * غذاهايمان چه باشد؟ * 1- چاي قند وشکر نوشابه ودوغ وماست. سوسيس وکالباس وپيتزاوشيريني هاي قنادي ؛ غذاهاي سرخ کردني وزودپزشده وماکاروني و.... راکنار بگذاريم2- مصرف روغن برنج ومرغ وسيب زميني وگوشت و... را کم کنيم. 3- مصرف داروهاي شيميايي را تا حد امکان ترک کنيم ، چون تمام داروها عوارض جانبي دارند. و موادخوراکي ذيل را جايگزين کنيم :1- عسل - شربت عسل (همراه ليموترش ). مربا عسل (همراه ميوه هاي نپخته ).... 2- روغن زيتون 3-خرما. انجيرخشک. توت خشک  4- پسته - بادام . گردو . فندق 5-  سبزيجات . کاهو . کلم و...... 6- پياز .هويج .خيار وگوجه فرنگي و........ 7- ميوه  سيب  پرتقال انار  انگور  موز  و........ 8- جوانه گندم – ماش – شبدر....... 9- هندوانه  خربزه ....  10- زنجبيل  . زيره  .  عناب  .گل گاوزبان . پونه کوهي و... پس غذا هاي چرب و سرخ کردني .روغن جامد  .سوسيس .وکالباس .پيتزا .چيپس... مصرف نکنيم چاي  وقند وشکر ممنوع وبرنج وسيب زميني ونان بسيار کم مصرف کنيم 11- روزانه عسل روغن زيتون وخرما وانجير  وميوه هاي فصل ؛ جوانه گندم ماش ؛ سبزي جات ؛ فيبر. هويج سالاد  ؛ خشکبار  پسته  فندق  گردو و بادام  مصرف کنيم * خلاصه غذاهاي گياهي مصرف کنيم وحتي الامکان غذا خام باشد ؛ يا اينکه بخارپز باشد ويا اينکه آرام پز باشد تاخواص خويش را از دست ندهند.

16- مراقب جوانتان از انواع مواد مخدر نوع جديد باشيد چون ديگر اين مواد مانند سابق دود و بو ندارند و به راحتي قابل تشخصيص نيستند و به صورت قرص ، شکلات ، آدامس و ... عرضه ميشوند ، همچنين او را از خوردن انواع مشروبات الکلي و مشکوک منع کنيد. آيا ميدانيد بعضي جوانان بخاطر نشان دادن انزجار وعصيانشان از والدين و عطششان براي آزادي و بزرگ شدن به کارهاي خلاف رو آورده اند و کارهاي ناصحيح انجام ميدهند.

17- * ارتباط با جنس مخالف و روابط دوست دختر و دوست پسري چون اين روابط مقطعي و زود گذر ميباشد و اکثرا پايان پذير است باعث ميشود جوان به ازدواج هم به اين ديد نگاه کند و زير بار ازدواج شيرين و سالم نرود * و هيچکس دوست نــدارد و بي غيرت نيست که اجازه دهد دختر يا خواهر و ناموسش داراي روابط نامشروع و ناپايدار باشند ) و هرچه پول در اين راه خرج شود به فنا رفته و هر رابطه اي به قصد لذت بين افراد نامحرم گناه بسيار بزرگي ميباشد.

سخني با دختران و والدين آنها

18- به دختر خود رعايت ساده پوشي در بيرون از منزل و سنگين بودن را ياد دهيد و حجاب او طوري باشد که چشم نامحرمان را به خود جلب نکند. و آموزش پوشش حجاب به دختر را از بچگي ياد دهيد چون هرچه سن بالاتر رود با اين ظاهر جامعه سختتر است

19- به دختر خود بگوييد هميشه جواهر قيمتي را در صندوق و به دور از چشم همه و دزدان نگه ميدارند دخترتان هر چه کمتر از محيط امن خانه بيرون رود به نفع اوست.

20- به دختر خود بگوييد حتما با تاکسي ها و وسائل نقليه عمومي و رسمي تردد کند. البته اگر بتوانيد شما او را برسانيد فوق العاده بهتر است.

21- بهتر است دختر حدالامکان مانند پسران شاغل نباشد و خانه دار باشد ولي در صورت کارکردن و شاغل شدن ، در محيط کاملا زنانه کار کند نه محيط همکار با مردان به خصوص در شرکت ها و محيط دربسته و پرتردد مردان اصلاً صلاح نيست !؟؟ مثلا شغل معلمي در مدارس دخترانه خوب است ولي کار در کنار مردان اصلاً به نفع او نيست.

* آيا ميدانيد در قرآن 14آيه راجع به حجاب نازل شده ، آيا دوستان دختر خود را ديده ايد؟ و ...

 نصيحتهاي دلسوزانه شيطان به جوانان و همه ما !!!

شيطان ميفرمايد:

1- توصيه ميکنم به انواع سي دي و فيلمهاي ترانه يا سخنرانيهاي ارشادي غيراسلامي گوش کنيد، چرا که براي پرورش خوي حيواني آدمي بسيار مؤثر است.

2- توصيه مي­کنم به غيبت، که غذاي سگ­هاي جهنم است و گوشت تن برادر مرده.

3- توصيه ميکنم به دروغ که ظلمي کثيف و شاه کليد تمام بدي­ها و زشتي­هاست.

4- توصيه ميکنم به چشم چراني و تماشاي فيلم­ها، سي­دي­ها، وب­ها و سايت­هاي غيراخلاقي، که باعث آشفتگي رواني، افسردگي، بي حيايي و پاشيدن بنيان نازنين خانواده­ها مي شود.

5- توصيه ميکنم به بد حجابي و حتي بي حجابي، براي کساني که دوست دارند لگد به بخت خودشان بزنند و شبيه عروسک باشند، مخصوصاً عروسک خيمه شب بازي.

6- توصيه مي­کنم به رابطه نامشروع داشتن با نامحرم و عشق ورزيدن به او، اين عمل جهت فراموش کردن خدا و رفتن مهر او از دل بسيار نافع است.

7- اي دوست عزيز من توصيه ميکنم ترا به تنبلي، کاهلي و سستي، به آن علت که باعث زيان و خسران در دنيا و آخرت مي شود.

8- توصيه ميکنم به روزه نگرفتن چون سپري است مستحکم در برابر عذاب الهي.

9- توصيه ميکنم به دير خوابيدن – حداقل يک، دوي شب – و پرخوري مخصوصاً در شب. اين کار چند فايده دارد، از جمله: 1- دير بيدار شدن 2- قضا شدن نماز صبح 3- خوب نخوابيدن4- غفلت از نماز شب 5- همه خوابند خوب ميتواني هر کاري دوست داري بکني تلفن بزن به دوست پسر و دوست دخترت ، هر فيلم و سايتي که ميخواي برو  و آزادي

10- توصيه ميکنم به سر وقت نماز نخواندن، هر چند نخواندن افضل است. اين کار را منفعت هاي بي­شمار براي جهنمي شدن است که قلم از نوشتن و زبان از گفتن آن عاجز است

11- توصيه ميکنم به پس­انداز کردن اموال و املاک منقول و غيرمنقول و نپرداختن خمس و زکات و صدقه به فقرا و نيازمندان که سبب شاد نبودن در زندگي، در لحظه مرگ و پس از آن- يعني روز قيامت مي­شود.

12- توصيه ميکنم به شرکت نکردن در مجالس عزاي حسيني، چون ضامن بقاي اسلام و تداوم­بخش راه شهداي اسلام و از همه مهمتر استقلال شماست.

13- توصيه ميکنم به قرآن نخواندن، چون: اولاً راه مبارزه با من را به شما ياد مي دهد؛ ثانياً: زنگار غفلت را از دلتان مي زدايد، مخصوصاً غفلت از مرگ و معاد و قيامت را.

* در پايان اکيداً توصيه مي­شود، جداً توصيه­هاي من را جدي بگيريد و اگر تا کنون توفيق عمل را پيدا ننموده­ايد بشتابيد که بي، نه! باخبران گفته­اند: خواهي نشوي رسوا، همرنگ جماعت باش. توصيه­هاي ديگري هم دارم که يواشکي به خودت ميگم. تا آخر عمر باهاتم.

 

* شيطان قسم خورده تا لحظه مرگ انسان او را از هرسو مورد وسوسه قرار دهد تا به گناه بيافتد و همه را گمراه ميکند جز متقين (کساني که گناه نميکنند)

* شيطان از زبان پيامبر اکرم ص : 1- شيطان در هر کارى از کارهاى شما نزد شما حاضر مى‏شود 2- شيطان در باره انسان مانند گرگ براى گوسفند است که گوسفند دور افتاده و برکنار مانده از خدا را مى‏گيرد. 3- شيطان در دل فرزند آدم سرک مى‏کشد، پس اگر او خداوند متعال را ياد کند، سست مى‏شود و اگر خداوند را فراموش کند، دلش را فرا مى‏گيرد.

* و هر کس از ياد خدا روى‏گردان شود شيطان را به سراغ او ميفرستيم پس همواره قرين اوست! قرآن کريم سوره زخرف آيه 36

حرفهاي خودماني و خصوصي با والدين

22- چرا جوانها به پدر و مادر احترام نمي گذارند؟؟؟ 1- چون ما جلوي بچه به همسرمان احترام نميگزاريم چه توقعي از او که به ما احترام بگزارد 2- ياد ندادن احترام به والدين توسط خود ما به او 3- نشناختن گناه بزرگ اين کار توسط بچه 4- بچه ها را لوس کرده ايم و تنبيهشان نکرده ايم 5- ندادن مال حال و خمس و زکات طبق روايات 6- به نظر ميرسد براي تربيت صحيح ابتدا بايد خود پدر و مادر تکنيک ها و مسائل آموزشي تربيتي را ياد بگيرند و خود به آن عمل کنند و سپس بچه همه چيز را از آنها تقليد خواهد کرد

23- دعواي زن و شوهر بدور از چشم فرزندان باشد و جلوي او با هم اتفاق نظر داشته باشيد و هنگام عصبانيت خودتان را کنترل کنيد وآب بخوريد و از آن محيط برويد. و همچنين به ازدواج سخت و بدبين ميشود و باعث احترام نگذاشتن به والدين ميشود * وقتي کودک و جوان ببيند والدين به هم احترام نميگزارند در ذهنش احترام به پدر و مادر و بزرگتر هم از بين ميرود.

24- آموزش احترام و حرف شنوي و قبول کردن حرف از بزرگترها و والدين را به او بدهيد و او بداند که شما خيرخواه او هستيد نه فردي با افکار قديمي و بداند که بعد از خداوند ، شما خداي کوچک او هستيد و بايد از شما اطاعت کند و حرفهاي شما به نفع اوست.

25- تذکر دادن و نصيحت در اختفا و تنهايي به جوان (زيرا تذکر در جمع علاوه بر اينکه تاثير ندارد بلکه به غرور جوان بر ميخورد و نتيجه معکوس دارد و از والدين هم متنفر ميشود.

26- الگوي جوان سعي کنيد حتي به ظاهر هم که شده در ذهن جوان بدون خطا و عيب و مقتدر باشيد چون بهترين الگوي بچه والدين هستند و اصلاٌ و هرگز در محيط منزل و کار ناسزا و فحش و دروغ نگويد و از قديم گفته اند بچه حلال زاده به پدر و مادرش ميرود و نماز را اول وقت و با حضور قلب و جلوي جوان بخوانيد و به او بگوييد در هنگام خواندن قرآن و نماز به معني فارسي آنها توجه کند.

27- نحوه تربيت صحيح خوبي هاي بچه ها را بزرگتر جلوه دهيد و خطاهايشان را پنهاني به خودشان تذکر دهيد و يا اصلاً اگر براي اولين بار بود چشم پوشي کنيد و از تذکر دادن به جوان خسته نشويد و دائماً او را براي انتخاب مسير صحيح راهنمايي کنيد و به او بگوييد زمانه به هيچکس رحم نکرده و شما مادام العمر زنده نيستيد که بالا سر او باشيد و او قدر شما را بداند.)

28- آموزش صحيح به جوان هيچ وقت فکر نکنيد در مدرسه و دانشگاه همه چيز را به بچه ياد ميدهند ، خود شما وظيفه داريد حلال و حرام و راه و چاه را به او ياد دهيد و بهتر است وقتي شبها خانواده دور هم هستند به جاي فقط به تلويزيون نگاه کردن و کارهاي غير ضروري با هم صحبت کنيد. * جوانان سرزمينهاى آماده و حاصلخيز براى افشاندن بذر ايمان و معنويت شمرده مى‏شوند رسول خدا ص ميفرمايند «شما را به نيکى درباره جوانان سفارش مى‏کنم. به درستى که قلوب آنان نرمتر و مهربانتر است و براى پذيرش فضيلتها آماده‏تر است. * به او ياد دهيد عبادت و پرستش لازمه بندگى است. پيامبر اکرم ص فرمود: «خداوند به سبب جوان عبادت کننده بر فرشتگان مباهات مى‏کند و مى‏فرمايد: بنده‏ام را بنگريد که چگونه به خاطر من ازخواهش نفسانى‏اش گذشت» * آگاهى جوان از دين در تربيت او نقشى مهم دارد. بر جوان مسلمان ضرورى است که با علوم دينى و مسايل آن آشنا باشد و احکام الهى‏را بداند. شناخت دين و احکام آن تا آنجا اهميت دارد که امام صادق(ع) فرمود: «فرزند آدم هفت سال اول بازى مى‏کند، هفت سال دوم نوشتن فرا مى‏گيرد و هفت سال سوم مسايل حلال و حرام مى‏آموزد».

29- با جوانتان دوست و صميمي باشيد ، با او حرف بزنيد و به گردش برويد تا او کمبود عاطفي براي ارتباطات با ديگران پيدا نکند. بهترين دوست و هم صحبت او باشيد.

30- به جوانتان نحوه بدست آوردن درآمد حلال و پول با زحمت را ياد دهيد تا او بتواند روي پاي خود به ايستد و اداره زندگي را ياد بگيرد ، سايه شما هميشه بالاي سرش نيست. اگر بتوانيد او را در جاي خوبي بجز پيش خودتان مشغول به کار کنيد براي کارآموزي و با تجربه شدن او بهتر است،چون متاسفانه اغلب جوانان از پدر حرف شنوي ندارند

31- آموزش بي اعتنا بودن به ماديات و پول و اينکه از دنيا فقط انسان عملش را با خود به قبر خواهد برد نه مالش را ، پس بهترين توشه آخرت مال حلال ، لقمه حلال و نکردن گناه است.

32- حق سالاري در خانه به جاي فرزند سالاري ، زن سالاري و مرد سالاري و محيط بدون جذابيت و شادي ، محيط را طوري بوجود آوريد که حرف حق را هرکه زد حرف او درست باشد

33- به جوان آموزش دهيد بيرون خانه دائما مکان خود را و اين که کجا هست را به شما گزارش دهد تا شما نگران نشويد و به او ياد دهيد اين کار به نفع اوست و از اينکار احساس حقارت و بچه ننگي نکند.

34- هرچه محل  زندگي منزل و محل کار خود را در جايي انتخاب کنيد که از گناه بدورتر باشد و مذهبي تر باشد بهتر است.

35- سعي کنيد به اتفاق خانواده به خصوص پدر و پسر در جلسات تذکر و ارشاد و آموزش زندگي شرکت کنيد ، اگر ميتوانيد وقتي در ماشين با هم هستيد يا خانواده دور هم جمع هستند از سي دي هاي سخنراني و آموزنده استفاده کنيد. امام زين‌العابدين (ع) فرمودند: هر کس عالم و حکيمي نداشته باشد که او را ارشاد کند هلاک مي‌شود. جوان در معرض لغزشها و خطاهاست و دامهاى شيطان براى فريب اومهياتر است. بدين سبب به ارتباط با خداوند و حضور در مجالس دعا، انابه و استغفار بيشتر نياز دارد. حضرت محمد ص ميفرمايند: هيچ کس نزد خداوند از جوان توبه کننده محبوبتر نيست؛ و هيچ کس نزد خداوند از کهنسالى که بر گناهانش باقى است، مبغوض‏تر نيست»

* به او ياد دهيد رنگ پذير نباشد بلکه رنگ بدهد: به گونه اي که فرزندتان بتواند به درستي با معاشران و دوستان و اطرافيان خود به دادو ستد عاطفي بپردازند و بيش از آنچه که " منش گيرنده " داشته باشند از " منش دهنده " برخوردار باشند و به مرحله اي برسد که " ايثار عاطفه " به ديگران را مقدم بر " دريافت عاطفه " از ديگران ، بدانند. کاري کنيم فرزند ما از درون خود متحول شود و خود او منشأ تحول دردلهاي ديگران باشد. * به او ياد دهيد وقتي دوستانش او را تشويق به کار خلافي ميکنند و او نميپزيرد و دوستانش او را مسخره ميکنند قوي باشد و کار خلاف را نشانه بزرگ شدن نداند مثلا اگر دوستانش گفتند همه دوست دختر دارند تو عرضه نداري فکر نکند اين کار کسر شان اوست. يا در تعارف سيگار و ...

* به فرزندمان ياد دهيم نبايد هر چيزي که دلش خواست بايد ما براي او تهيه کنيم به او مبارزه با نفس را ياد دهيد . وقتي بچه است هر اسباب بازي که ديد و هوس کرد براي او نخريم ، هر لباسي که خوشش آمد برايش نخريم ، وقتي بزرگتر ميشود و هوس دستگاه بازي و مبايل و کامپيوتر و ماشين و ... لازم نيست حتما بي چون و چرا برايش تهيه کنيم به او ياد بدهيد هرچه صلاحش است شما براي او تهيه خواهيد کرد و اگر مورد درخواستي او جزو موارد ممنوعه است به او بگوييد بعد از ازدواجش تهيه خواهيد کرد ، خود اينجانب حقير هرچه دلم ميخواهد و ميبينم نميتوانم به آن برسم چه از لحاظ مالي و چه از لحاظ گناه داشتن کاري از خدا ميخواهم آنرا در بهشت قسمتمان کند و معصوم ع فرموده دنيا زندان مومن و بهشت کافر است ، پس به فرزندمان صبر را بياموزيم که خدا صابران را دوست دارد ، از قديم گفته اند عجله کار شيطانه.!

* لازم نيست از تمام اخبار خانه فرزند اطلاع داشته باشد ، مطالبي مثل مشکلات کاري و مالي و طلب و بدهي شما  يا اگر براي او خواستگاري پيدا شده و يا برايش موردي پيدا کرده ايد اول تحقيقاتتان را بکنيد بعد به او بگوييد چون ذهن فرزند از کار اصليش که تحصيل است منحرف ميشود.

* شديد بودن غريزه جنسى از واقعيات انکار ناپذير دوره جوانى است.  وقتي هنوز سن ازدواج و شرايط ازدواج در فرزندتان موجود نيست در او بلوغ زود رس به وجود نياوريد ، جلوي او با رعايت ظاهر با حيا و ادب مناسب و با نگفتن حرفهايي که باعث تحريک مسائل جنسي او شود و در تلويزيون نديدن سريالهايي و فيلمهايي که فعلا مناسب او نيست کمکش کنيد.

* مهم 36- متاسفانه با توجه به زمان انتظار حدود 15 سال پس از بلوغ براي ازدواج در جوانان ايراني و نياز فطري جوان به جنس مخالف به نظر ميرسد شما تا جايي که ميتوانيد اوقات فراقت فرزندتان را با ورزش ، کلاسهاي مختلف و تفريحات سالم پر کنيد مثلا ورزش موجب تخليه انرژيهاي زايد بدن و درنتيجه، آرامش جسم و روان ميگردد. ورزش اعتماد به نفس فرزندتان را افزايش داده و بر عزت و احترام آنان در نزد ديگران مي افزايد. و يا کلاسهاي انواع هنر مثل شعر، فيلم، نقاشي بستگي به تمايل فرزندتان و اگر شئونات خانوادگي به شما اجازه داد بد نيست او را يواشکي و قانوناً با فرد مورد علاقه اش که با سنتهاي خانوادگي شما همسان است نامزد کنيد و اين موضوع را به فاميل نگوييد تا شرايط ازدواج رسمي و آشکار محيا شود. و اگر امکان نامزدي وجود ندارد او را آنقدر مشغول کلاس ها و برنامه هاي مفيد بکنيد تا وقت فکر اين مسائل را نداشته باشد. * اشتباهي که ما در ازدواج بچه ها انجام ميدهيم اين است که وقتي جوان شور و نشاط و انرژي جواني دارد(حدودا از16تا26سالگي) براي او آستين بالا نميزنيم تا با نامزد خود تمام تفريحات و احساسات جوانيش را انجام بدهد و او را ناخواسته به سمت گرايشات منفي ميکشانيم و وقتي که همه کارش را کرد و خداي ناکرده به گناه هم آلوده شد تازه به فکر ازدواجش مي افتيم ، ميوه وقتي رسيد بايد خورد هرچه بماند پلاسيده تر ميشود؟؟؟!!!

* راه حل براى جوانان مجرد : راه حل اساسى براى جوانان ازدواج است اما در عين حال براى کسانى که به هيچ وجه امکان ازدواج برايشان نباشد تدابيرى انديشيده شده است. از مهمترين آنها پيشگيرى از تحريک غريزه جنسى است. چشم‏پوشى از نامحرم، دورى از فيلمها و تصاوير مبتذل ويدئوئى و غير آن، خلوت نکردن با نامحرم، و بطور خلاصه پرهيز از هر نوع ا رتباط غير ضرورى با نامحرم مى‏تواند عوامل مؤثر در پيشگيرى از برانگيختن غريزه جنسى باشد.

37- آموزش آئين همسرداري به جوان و او بداند که ازدواج شروع يک عهد و مسئوليت است. اشتباهي که ما ميکنيم فکر ميکنيم اگر بچه ما بزرگ شد و امکانات مادي ازدواج را داشت و فرد خوبي براي او در نظر گرفتيم زندگي خوبي تشکيل خواهد داد ، در صورتي که همانطور که براي گرفتن گواهينامه رانندگي بايد امتحان آيين نامه بدهيم بايد براي ازدواج کردن هم آيين و اصول همسرداري را بياموزيم در اين صورت ترس از طلاق هم از بين ميرود

38- در هنگام انتخاب شريک زندگي براي فرزندتان اين شرايط را مد نظر داشته باشيد ؟ 1- فقط به پولدار بودن طرف فکر نکنيد 2- سعي کنيد از خانواده اي انتخاب کنيد که سالها آن خانواده را مي شناسيد ، با غريبه حدالامکان وصلت نکنيد 3- از خانواده کم گناه و خوش قول شريکتان را انتخاب کنيد 4- به مادر و پدر شريکتان و باطن آنها و خانواده اشان توجه کنيد 5- مشورت کنيد 6- اگر معيار ما براي انتخاب همسر خوب ؛ عواملي چون ثروتمند بودن ، زيبا بودن ، تحصيلات  و سواد ، درآمد و کار و حقوق ، داشتن و نداشتن ماشين و ملک ، نام و شهرت و مقام و ... باشد. اين معيارها شايد آرزوهاي طرفين را برآورده سازد ولي هيچکدام تعهد آور نيست و نميتوان دوام زندگي و موفقيت و کاميابي در ازدواج را به ارمغان آورد از اين رو صفا ، صميميت و محبت و تقوي و اخلاق نيک و ايثار و ديندار بودن و کم گناهکار و دروغگو نبودن طرفين مهمترين عامل براي دوام ازدواج ميباشد. 7- و.......

سفارشات و وصيتهاي چهارده معصوم ع براي تربيت فرزند

* ائمه اطهار ع پيش از آنکه مردم را با زبان خود به سوى خدا فرا بخوانند، با کردار خويش راه خدا را تبليغ مى‏نموده و زندگى خودشان از هر جهت نمونه‏ خانواده خود و مردم بود پس ما هم رهرو آنان باشيم ، انشاء الله

39* امام صادق عليه السّلام : طفل هفت سال بازى کند، هفت سال خواندن و نوشتن بياموزد، هفت سال مقررات زندگى و حلال و حرام قانونى را ياد بگيرد.

40* امام صادق عليه السّلام: فرزند خود را هفت سال آزاد بگذار بازى کند و هفت سال او را با آداب و روشهاى مفيد و لازم تربيت کن و در هفت سال سوّم مانند يک رفيق صميمى، مصاحب و ملازمش باش.

41*امام صادق عليه السلام فرمود: فرزند پسر را تا هفت سال رها کنيد، که مشغول بازى باشد. هفت سال بعد او را تحت تربيت و آموزش قرار دهيد. هفت سال بعد او را همدم و هم راز خود قرار دهيد. اگر راه راست را يافت، او سعادت يافته است، و به او اميدوار باشيد. در غير اين صورت، اميد بر کار خيرى در او نداشته باشيد.

42* امام صادق عليه السّلام فرمود: کودک خود را تا هفت سال ببازى رها کن، و هفت سال ديگر او را تحت تربيت و آموزش قرار ده، و هفت سال با خود همدم و همراز ساز پس اگر در صراط حقّ بود و از باطل گريزان و سعادت خود را دريافت که بسيار خوب و اگر نه چنين شد اميد خيرى در وجودش نخواهد بود.

43* حضرت محمد ص: فرزند خود را در 7سالگي نماز بياموزيدو چون 10 ساله شدند آنها را بر ترک نماز تنبيه کنيد و بسترهايشان را از هم جدا سازيد

44* رسول اکرم ص فرزند 7سال اول آقاست ، 7سال دوم بنده است و هفت سال وزير . اگر تا 21 سالگي خويش را پسنديدي چه خوب و گرنه به حال خود رهايش کن

45* امام صادق عليه السّلام ميفرمايند: ما أهل بيت هنگامى که اطفال‏مان به پنجسالگى رسيدند، دستور ميدهيم نماز بخوانند، پس شما کودکان خود را از هفت سالگى امر به نماز کنيد. و مادر هفت سالگى امر ميکنيم به اندازه توانائى‏شان نصف روز و يا بيشتر و يا کمتر روزه بگيرند و دستور ميدهيم هنگامى‏که تشنگى و يا گرسنگى بر آنان غالب آمد افطار نمايند. اين عمل براى آنست که به روزه گرفتن عادت کنند، پس شما اطفال خود را در «نه سالگى» به اندازه توانائى‏شان امر به روزه گرفتن کنيد، و چون تشنگى بر آنان غالب گرديد افطار کنند.

46* امام على عليه السّلام : فرزندت در هفت سال اوّل، برگ خوشبوئى بر ساقه درخت وجود شما است. و در هفت سال دوّم، خدمتگزار مطيع و فرمانبردار شما است. و در هفت سال سوّم، ممکن است دشمن بدخواه شما يا دوست خيرخواه شما باشد.

47* امير مؤمنان عليه السّلام فرمود: کودک را تا هفت سال بپرورند، و هفت سال آموزش دهند و هفت سال بکار و فعّاليّت وادارند، و تا بيست و پنج سالگى قامتش بلند گردد و تا سى و پنج سالگى عقل غريزيش کامل گردد و از آن پس تجربه آموزد.

48* حضرت علي ع: وقتى دختر بچه شش ساله شد مرد نامحرم حق ندارد او را ببوسد، و همچنين نميتواند او را در آغوش بگيرد.

49* امام باقر (ع) فرموده است: در سه سالگى کلمه توحيد (لا اله الّا اللَّه) را بطفل بياموزند، در چهار سالگى (محمد رسول اللَّه) را باو ياد بدهند، در پنج سالگى رويش را بقبله متوجه کنند و باو بگويند که سر بسجده بگذارد. در شش سالگى کامل رکوع و سجده صحيح را باو بياموزند، در هفت سالگى بطفل ميگويند: دست و رويت را بشوى و نماز بگذار.

50* رسول اکرم (ص): فرزند آدمى در هفت سال اوّل زندگى، آقا و سيّد پدر و مادر است، در هفت سال دوّم بنده فرمانبردار و مطيع پدر و مادر است، و در هفت سال سوّم وزير خانواده و مشاور پدر و مادر است.

تبلیغات پیامکی

javahermarket

تبلیغات پیامکی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 25 آذر 1390برچسب:نکاتي,که,والدين,در,مورد,فرزندشان,نمي دانند,اگر,پدر,مادر,هستيد,حتما,بخوانيد , توسط reza

[ طراحی : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin
Search Engine Submission - AddMe