بهترین و پربار ترین مطالب روز

بهترین و پربار ترین مطالب روز
 
همه جور مطلب هست فقط باید پیدا کنی


- كودكان در 20 ماهگی شروع به توسعه فرایندهای شناختی مفید برای یادگیری زبان می‌كنند و به نظر می‌رسد كه این زمان موقعیت خوبی برای آموزش زبان دیگری به غیر از زبان مادری به كودك می باشد.
 بهترین سن یادگیری زبان دوم در كودكان20ماهگی می باشد

 

به گزارش چشم سوم به نقل از ايرنا :طی تحقیقی كه از سوی برخی از پژوهشگران دانشگاه پاریس دسكارته فرانسه انجام شد ، مشخص شد كه ذهن كودكان در این دوران برای یادگیری پایه‌های زبان دوم بخصوص یك زبان خارجی آمادگی بیشتری داشته ، حتی اگر در این سن كودكان شناخت عمیقی از زبان مادری خود نداشته باشند.

این دانشمندان به والدین با ملیت‌های مختلف توصیه كردند كه فرزندان خود را پس از 20 ماهگی در معرض گوش دادن به اشكال مختلف زبان‌های خود قرار دهند. به این ترتیب ذهن كودك می‌تواند اطلاعات مختلف را دسته بندی كرده و هر دو زبان را تا سن 5/2سالگی با یك كیفیت یاد بگیرد.

كارشناس آموزش بهداشت و علوم رفتاری شبكه بهداشت شهرستان ری در این باره و درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آموزش و یا یادگیری حداقل یك زبان به جز زبان مادری هفت بخش و یا به عبارتی هفت قانون یادگیری زبان ، وجود دارد كه برای هرفرد فراگیر آموزش زبان ، رعایت آنها الزامی است.

مریم یعقوبی گفت: اگر میخواهید انگلیسی (و هر زبان دیگری را) به شكل حرفه ای و صحیح فرابگیرید، این هفت قانون یادگیری زبان را به خاطر داشته باشید و بر اساس آن عمل كنید.

قانون اول: همیشه جملات و پاراگرافهای كوتاه را مطالعه و مرور كنید؛ حفظ لغت به تنهایی كافی نیست. بلكه باید جایگاه لغت در جمله را به شكل صحیح تشخیص و كاربرد آن را نیز یاد گرفت. به این منظور بایستی همیشه جملات و پاراگراف های كوتاه را مطالعه و از طرفی تهیه فهرستی از واژگان و لغات و مرور روزانه آنها در یادگیری زبان هیچ نقشی نداشته و اشتباه بزرگی است كه صرفا لغات و كلمات را از حفظ شود.

وی تصریح كرد: باید لغات و كلمات را در جملات و پاراگراف ها مدام یدد و خواند. و هر گاه لغت جدیدی را مشاهده كردیم ، سعی شود آن را در قالب جمله قرار داده و جملاتی را كه آن لغت در آن قرار دارند را كشف كرد.

قانون دوم: هرگز قواعد گرامری را مطالعه نكنیم ؛ قانون سوم: خوب بشنویم ؛ قانون چهارم: عمیقا یاد بگیریم؛ قانون پنجم: بهره گیری و دقت به نكات گرامری و دستوری و شنیداری در داستانهای كوتاه داشته باشیم؛ قانون ششم: از منابع صحیح برای یادگیری استفاده كنیم و قاون هفتم : از روش 'بشنو و جواب بده' استفاده شود.

یعقوبی همچنین از تاثیر نشانه های دیداری بر ذهن كودكان جهت تقویت یادگیری خبر داد و به نقل از یك زبان‌شناس ، اظهار داشت: كودكان در دو سال نخست زندگی به هنگام زبان‌آموزی تنها در معرض شنیدن زبان هستند و اگر در این مدت از شكل كلمات و نشانه‌های دیداری نیز استفاده شود ، یادگیری زبان در كودكان تقویت خواهد شد.

این كارشناس شبكه بهداشت ری گفت: كودكان در جامعه كنونی یادگیری الفبا را در دبستان آغاز می‌كنند كه اگر این جریان زودتر آغاز شود و در كنار نشانه‌های صوتی كه قراردادی هستند، نشانه‌های نوشتاری نیز آموزش داده شود تاثیر بسزایی در زبان آموزی كودكان خواهد داشت، زیرا مهارت‌ها به تقویت یكدیگر كمك می‌كنند.

یعقوبی با بیان اینكه قدرت دوام حافظه بینایی از حافظه شنوایی بیشتر است، اظهار داشت: اگر مادری به جای آن كه داستانی را از حافظه خود برای فرزندش نقل كند، با نگاه كردن به كتاب برای كودك تعریف كند، نگاه كودك از مادر به كتاب می‌رود و به كتاب خواندن علاقه‌مند می‌شود.



تبلیغات پیامکی

javahermarket

تبلیغات پیامکی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 دی 1390برچسب:بهترین,سن,یادگیری,زبان,دوم,در,كودكان,20,ماهگی,می,باشد, توسط reza

[ طراحی : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin
Search Engine Submission - AddMe