بهترین و پربار ترین مطالب روز

بهترین و پربار ترین مطالب روز
 
همه جور مطلب هست فقط باید پیدا کنی


 

255 20 pixdooni.com عکس های دیدنی و بسیار نایاب از ایران قدیم   سری دوم

 

 

یاد اون روزا بخیر که آدما ساده بودن.اهل ترفند و حیله  نبودن.دروغ و خودنمایی خیلی کم بود. محبت و صداقت تو دل آدما موج می زد.روزگار بر ضد خوبیها پیش میره:

بازم همون دوره ی بی سواتی
قربون اون حرفای عشق لاتی
قربون اون مخلصتم ، فداتم
قربون اون من خاک زیر پاتم
قربون اون حافظ روی طاقچه
قربون حسن یوسف تو باغچه
قربون مردمی که مردم بودند
اهل صفا ، اهل تبسّم بودند
قربون اون دوره ی تردماغی
قربون اون تصنیف کوچه باغی
قربون دوره ای که خوش بینی بود
تار سبیل ها چک تضمینی بود
مردای ناب و اهل دل نداره
شهری که بوی کاهگل نداره
بوی خوش کباب و نون سنگک
عطر اقاقیا و یاس و پیچک
بوی گلاب و بوی دود اسفند
جمع قشنگ اشک شوق و لبخند

بوی خیار تازه توی ایوون
تو سفره ای پر از پنیر و ریحون
بوی سلام گرم مرد خونه
تو حوض خونه رقص هندوونه
بوی خوش کتابهای کاهی
تو امتحان کتبی و شفاهی
قدم زدن تو مرز خواب و رویا
خدا خدا خدا خدا خدایا
آی جماعت چطوره احوالتون؟
چی مونده از صفای پارسالتون؟
نگین فلانی از لطیفه خسته س
خدا گواهه من دلم شکسته س
با خنده ی شماست که جون می گیرم
برای تک تک شما میمیرم
حتی اگه فقیر و بی پول باشید
دلم میخواد که شاد و شنگول باشید
خونه هاتون چرا خوش آب و رنگ نیست؟
چی شد خنده هاتون چرا قشنگ نیست؟
حرفای گریه دار نمی پسندید؟
میخواین یه جک بگم کمی بخندید؟
خوشا به حال اون که تو محله ش
هوای عاشقی زده به کله ش
کسی که قلبش اتصالی داره
می دونه عاشقی چه حالی داره
با اینکه سخته باز دلنشینه
تپش تپش وای از تپش همینه
رد و بدل که شد نگاه اول
بیرون میاد از سینه آه اول
دل میگه هرچی بش بگی فوتینا
خواب و خوراک و زندگی فوتینا
عاشق شدن شیدایی داره والا
خاطر خواهی رسوایی داره والا
وقتی طرف تو کوچه پیدا میشه
توی دلت یه باره غوغا میشه
آرزوهاتم خیلی دورن انگاری
توی دلت رخت میشورن انگاری
صدای قلبت اونقدر بلنده
که دلبرت میشنوه و میخنده
دین و مرام و اعتقادت میره
اون که میخواستی بگی ، یادت میره
میخوای بگی فدات بشم الهی
میگی که خیلی مونده تا سه راهی؟؟؟
میخوای بگی عاشقتم عزیزم
میگی که من عاعاعاعا چچیزم
میخوای بگی بیام به خواستگاری؟
میگی هوای خوبی داره ساری
کوزه ی ضربه دیده بی ترک نیست
حال طرف هم از تو بهترک نیست
میخواد بگه برات میمیرم اصغر
میگه : تمنا میکنم برادر
میخواد بگه بیا به خواستگاریم
میگه که ما پلاک شصتوچاریم
اول عشق و عاشقی نگاهه
نگاه مثل آبه زیر کاهه
بین شماها عشقو میشه فهمید
از تو نگاها عشقو میشه فهمید
عشق!!، اخوی آتیش زیر دیگه
نگاه آدم که دروغ نمیگه
نگاه میگه : عاشقتم به مولا
به قلب من خوش اومدی، بفرما
حضور حضرت منیژه خاتون
چطوره حال بچه گربه هاتون؟
برای اون دهان و چشم و ابرو
همیشه بنده بوده ام دعاگو
ز بس که رفته عشقت توی قلبم
نوشتم اسمتونو روی قلبم
خدا گواهه تا شما نیایین
از تو گلوم غذا نمیره پایین
شبا همش یاد شما می کنم
میرم ، به آسمون نگا میکنم
شما رو مثل ماه میکشم هی
شبا همیشه آه میکشم هی
کسی خبر نداره از قضایا
نه جی جی و نه مامی و نه پاپا
به جای ماریا کری و گوگوش
نوار گریه دار میکنم گوش
قشنگ ترین پیرهنتو تنت کن
تاج سر سروریتو سرت کن
چشماتو مس کن همه جا رو بشکن
الّا دل ساده و عاشق من
دلم میخواد که از سر محبت
به عشق من بدین جواب مثبت
بگین بله وگرنه دلگیر میشم
تو زندگی دچار تاخیر میشم
اگر جواب نه بیاد تو نامه ت
خلاصه قهر قهر تا قیامت
فدای اون که نه نمیگه میشم
عاشق یک دختر دیگه میشم
تو بی لیاقتی اگر بگی نه
اِند حماقتی اگر بگی نه
ببین تو آی نه(آینه) آخه این چه ریخته؟
مثل تو صدتا توی کوچه ریخته
تو خانومی؟توخوشگی؟چه حرفا!
حرف زیاد نزن برو بینم با ا ا
بشین عزیز پرت و پلا نگو مرد
این مدلی نمیشه عاشقی کرد
تو هر دلی یه عشق موندگاره
آدم که بیشتر از یه دل نداره
درسته دیگه تو شهر ما نیست
دلی که مثل کاروانسرا نیست
بازم همون دلای بچگیمون
دلای با صفای بچگیمون
یه چیز میگم ایشالا دلخور نشین
قربون اون دلای تک سرنشین


تبلیغات پیامکی

javahermarket

تبلیغات پیامکی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:, توسط reza

[ طراحی : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin
Search Engine Submission - AddMe